.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماينده ولي فقيه: گيلان استانی فرهيخته پرور

نماينده ولي فقيه در گيلان گفت: گيلان با داشتن افرادي همچون پروفسور مجيد سميعي و آيت‌الله بهجت استاني فرهيخته پرور است.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازفارس ، آيت‌الله زين‌العابدين قرباني امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر از كلنگ‌زني بيمارستان 270 تختخوابي مغز و اعصاب در رشت خبر داد و افزود: گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و پروفسور سميعي نيز در اين مراسم شركت مي‌كنند.
وي گفت: ارزش و منزلت علم و دانشمندان گيلاني به حدي است كه صدراعظم سابق آلمان را به گيلان مي‌آورد.
امام جمعه رشت آينده كشاورزي گيلان را درباره محصولات چاي، برنج و پيله ابريشم اميدواركننده توصيف كرد و اظهار داشت: خريد برگ سبز چاي براي سال آينده زراعي كيلويي 600 تومان در نظر گرفته شده كه اين امر نور اميدي براي چايكاران است.
قرباني تصريح كرد: در باره وضعيت خشكسالي و آب زراعي، مسئولان استان جلسات مختلفي را تشكيل داده‌ و اين مسئله را پيگيري مي‌كنند.
وي با اشاره به هفته وقف گفت: يكي از تعليم‌هاي انسان‌ساز، آخرت‌ساز و جامعه‌ساز اسلام مسئله وقف است و اين همه مراكز خيريه از ناحيه واقفان در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.
امام جمعه رشت در ادامه صفر را ماه مصيبت بزرگ دنياي اسلام دانست و خاطرنشان كرد: پيامبر بزرگواري كه 23 سال براي اين امت زحمت فراوان كشيد و دو امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) در اين ماه از دنيا رفتند.
قرباني ادامه داد: هيچ مصيبتي براي مسلمانان بزرگ‌تر از رحلت پيامبر(ص) نيست، از اين رو مسلمانان بايد زيارتنامه بخوانند، سينه بزنند و به ياد پيامبر(ص) باشند.
وي اضافه كرد: اگر پيامبر(ص) نبود زندگي معني نداشت و انسانيت جلوه پيدا نمي‌كرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان گفت: پيامبر(ص) ديني را به مردم عرضه كردند كه در لفظ مثل درياها و در معنا مانند آسمان‌ها است و براي تمام ابعاد زندگي دستورالعمل دارد و روز به روز دنيا متوجه عظمت اين دين مي‌شود.
قرباني تشكيل امت واحد از قبايل، گروها و طوايف مختلف را كار بزرگ پيامبر(ص) برشمرد و اظهار داشت: اگر ملت‌هاي مسلمان آن طور كه پيامبر(ص) مي‌خواست با هم متحد مي‌شدند، وضعيت مسلمانان اكنون در جهان به اين صورت نبود.
وي افزود: پيامبر(ص) اسلام را براساس عدالت و حق به وجود آورد و به انسان‌ها كرامت بخشيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.